vertel meer

  • Hoe lang geleden is het dat je een klant écht hebt gesproken over haar ervaring met jouw bedrijf?
  • Heb je in beeld hoeveel klanten en omzet je nu nog laat liggen doordat er nog niet optimaal op klantbeleving gestuurd wordt?
  • In hoeverre weten jouw medewerkers ook waar jullie voor staan en wat zij kunnen doen om de klant ook daadwerkelijk dit gevoel te geven? 
Voel je dat hier meer uit te halen is? Laten we in gesprek gaan.

Waarom klantbeleving optimalisatie?

samenwerken

dit is hoe ik kan helpen:

We willen onze klant graag echt goed helpen, maar waar begin je? Of hoe verbeter je? Hoe kan je écht verschil maken voor je klanten? Hoe kan je de klant op een nog dieper niveau begrijpen? Klanten zijn emotionele wezens. Of je het nou wilt of niet, maar we zijn allemaal mens. En mensen kopen op basis van emotie. Zolang je dit als bedrijf niet oppakt en verwerkt in de manier waarop je je klantbeleving vormgeeft (zowel voor als na een aankoop), laat je omzet en potentiële loyale klanten liggen. Wat je nodig hebt is een klantgerichte aanpak die onderdeel wordt van jullie cultuur. Daar kan ik bij helpen.

Klantbeleving optimalisatie

klantbeleving teamdag

klantbeleving optimalisatie traject

Mystery customer rapport

En daarnaast: 
  • Je medewerkers hebben al genoeg op hun bord
  • Een helikopterview houden en een proces sturen, wanneer je ook onderdeel van datzelfde team bent, is een uitdaging.
  • Mijn expertise vanuit klantbeleving en marketing, zorgt dat ik snel verbindingen leg die je anders over het hoofd ziet
  • Iemand intern laten verdiepen in de wereld van klantbeleving kost je fulltime weken aan minder beschikbare fte.
  • Externe input zorgt voor verfrissing en zet medewerkers weer op een nieuwe manier aan het denken

Als organisatie zie je de blinde vlekken niet. Door een extern iemand te betrekken in dit proces, betrek je een frisse strategische blik; met kennis van zaken, waardoor je daadwerkelijk vooruit komt.

Waarom wil je dit niet (alleen) intern oppakken?

Elsa expertise is beyond measure en dat geeft enorm veel rust. Je voelt dat je ontwikkelt en dat Elsa je echt verder kan en gaat helpen. De combinatie van haar expertise, kwaliteit van binding met de klant en de enorme dosis humor die erbij komt kijken (want geen enkele sessie is saai), maakt haar een geweldige professional en een onwijs tof persoon om mee te werken.

"Vanaf moment één had ik gelijk door dat Elsa precies weet waar zij het over heeft."

- Sami, eigenaar van grit music

kind words

Vanuit de beleving van de klant adviseerde Elsa om niet met brochures, maar met een objectief magazine te werken; waar we onze producten en klanten centraal konden zetten. Het resultaat is absoluut een upgrade voor ons bedrijf te noemen. We krijgen enorm veel enthousiaste reacties van klanten. Elsa haar inbreng was voor ons zeer waardevol!

"Het resultaat is absoluut een upgrade voor ons bedrijf te noemen."

- jacco, eigenaar rovero

kind words

Enkele maanden geleden hebben wij Elsa ingeschakeld voor een belangrijke stap in ons bedrijf. Van een 'gewoon' installatiebedrijf maakten wij de stap naar een installatiebedrijf met een focus op duurzame installaties. Samen met Elsa zijn wij het avontuur aangegaan en hebben we deze mooie switch gemaakt. En wat een voorrecht om dit samen met Elsa te mogen doen!

"Elsa is een echte allrounder met een bak ervaring in diverse vakgebieden. Zó fijn in een complex proces als dit!"

- Annemiek, marketing&communictaie bij fh team

kind words

“Elsa heeft de strategie rondom de lancering van een nieuw product voor ons begeleid op gebied van online marketing. Haar adviezen waren secuur en grondig. Dat gaf een aangename sturing in een voor ons nieuw proces. Ze doorzag de vragen achter de vragen, ze was goed voorbereid voor brainstorms en andere meetings en ze denkt groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen. Daarnaast werkten we met Elsa samen in een prettige en gezellige sfeer. De volgende keer schakelen we haar expertise graag weer opnieuw in."

"Elsa denkt altijd groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen."

- nathalie, eigenaar Creatieve preventie

kind words

Aanbod

hoe werkt dit?

Benieuwd hoe sterk jullie klantbeleving écht staat? Laat mij jullie klantbeleving als 'Mystery Customer' doorlopen. Als onbekende van jullie bedrijf of organisatie, spiegel ik de klantreis van jullie klanten en presenteer ik een eerlijk rapport met zowel jullie sterke kanten en de gebieden waar werk aan de winkel is.

Mystery Customer Rapport

vertel meer

Tijdens de Klantbeleving Teamdag komen jullie met het hele team samen; om aan het eind van de dag de deur uit te lopen met enthousiasme, onderlinge verbinding en helderheid over de eigen rol in het kader van de klantbeleving. Daarnaast ontstaan er goede ideeën om te verbeteren en innoveren. Zowel binnen teams als op bedrijfsniveau.

Klantbeleving Teamdag

plan een call in

Deze teamdag is een mooie manier om klantgericht denken organisatie breed (opnieuw) te activeren en intrigeren en nieuwe kansen in beeld te brengen.

Er zijn drie verschillende teamdagen. Afhankelijk van de vraag en pijnpunten of behoeften, kijk ik met je mee om te ontdekken welke teamdag of dagen het beste past.
Mogelijke teamdagen:
1. Ken je klant - 1 dag
2. Klantgedrag en emoties in kaart (Customer Behavior Mapping) - 1 dag
3. De klantreis van lead naar aftersales in het vizier (Customer Journey Mapping) - 1,5 dag

Teamdag
Klantbeleving

excl. btw

Inbegrepen:
> Klantbeleving Teamdag van 10.00 - 15.00u
+ Intake call ter voorbereiding (2-3 weken van te voren)
+ Evaluatiegesprek ter afronding (1-2 weken na de klantdag)

v.a. 1295,-

stuur een e-mail

vertel meer

Wil je als bedrijf duurzame groei en de hoogste waarde bieden naar je klanten? Met als logisch gevolg, betere klanten, blijvende klanten en meer klanten? Met het Klantbeleving Optimalisatie Traject wordt de klantbeleving strategie uitgedacht, geïmplementeerd en sturen we samen bij tot het fundament als een huis staat. Omdat je klant dit verdient en jullie een sterk fundament voor de toekomst willen bouwen.

Klantbeleving Optimalisatie Traject

Tijdens het Klantbeleving Optimalisatie Traject loop ik een periode intern mee om de klantbeleving te optimaliseren. Dit houdt o.a. in dat we:

Wat is het Klantbeleving Optimalisatie Traject?

  • (Opnieuw scherp) in beeld brengen waar het bedrijf eigenlijk voor staat 
  • In kaart brengen wie de verschillende klanten zijn die het bedrijf bedient
  • Welke Customer Journey een klantgroep doorloopt
  • Op welke vlakken van de Customer Journey we goed scoren en waar winst te behalen is
  • In gesprek gaan met klanten
  • Methode inzetten om te blijven meten op klanttevredenheid 
  • Helder in beeld brengen waar we op kort termijn willen verbeteren, wat we bewust (nu) niet oppakken en waar eventuele innovatiemogelijkheden liggen.

Dit is een traject dat samen met het verantwoordelijke team voor de Customer Experience wordt uitgerold of met een daarvoor aangesteld projectteam. Tijdens dit traject ben ik voor een periode van ten minste 6 maanden intern betrokken om de Klantbeleving te optimaliseren. Eerst door de klantbeleving in kaart brengen en een strategie op te zetten. Vervolgens door te sturen en te helpen bij het implementeren en uitrollen van de gekozen route.

plan een call

Kosten: prijs op maat

stuur een e-mail

werkwijze

1. Plan een call in

Past een van de twee opties uitstekend bij jullie behoefte op dit moment? Dan maak ik graag verder kennis met je. Plan een call in op een moment dat jou uitkomt en dan spreken we elkaar snel.

2. Bevestig de keuze

Wanneer we elkaar telefonisch spreken en je gaat akkoord, ontvang je de bevestiging van onze afspraak nog een keer per mail. Na het ondertekenen van de overeenkomst staat onze samenwerking vast.

3. Samen plannen we de datum voor de aftrap

Direct daaropvolgend plannen we samen de datum voor de Klantbeleving Teamdag of de aftrap van ons traject.

“Elsa heeft de strategie rondom de lancering van een nieuw product voor ons begeleid op gebied van online marketing. Haar adviezen waren secuur en grondig. Dat gaf een aangename sturing in een voor ons nieuw proces. Ze doorzag de vragen achter de vragen, ze was goed voorbereid voor brainstorms en andere meetings en ze denkt groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen. Daarnaast werkten we met Elsa samen in een prettige en gezellige sfeer. De volgende keer schakelen we haar expertise graag weer opnieuw in."

"Elsa denkt altijd groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen."

- nathalie, eigenaar Creatieve preventie

Elsa expertise is beyond measure en dat geeft enorm veel rust. Je voelt dat je ontwikkelt en dat Elsa je echt verder kan en gaat helpen. De combinatie van haar expertise, kwaliteit van binding met de klant en de enorme dosis humor die erbij komt kijken (want geen enkele sessie is saai), maakt haar een geweldige professional en een onwijs tof persoon om mee te werken.

"Vanaf moment één had ik gelijk door dat Elsa precies weet waar zij het over heeft."

- Sami, eigenaar van grit music

Enkele maanden geleden hebben wij Elsa ingeschakeld voor een belangrijke stap in ons bedrijf. Van een 'gewoon' installatiebedrijf maakten wij de stap naar een installatiebedrijf met een focus op duurzame installaties. Samen met Elsa zijn wij het avontuur aangegaan en hebben we deze mooie switch gemaakt. En wat een voorrecht om dit samen met Elsa te mogen doen!

"Elsa is een echte allrounder met een bak ervaring in diverse vakgebieden. Zó fijn in een complex proces als dit!"

- Annemiek, marketing&communictaie bij fh team

kind words

Dit is wat wij zoeken.

Ben je er over uit en is dit wat jullie nodig hebben? Plan dan een call in op het moment dat voor jou uitkomt en dan spreken we elkaar binnenkort. 

ik wil graag bellen