We bekijken processen vanuit ons eigen perspectief. 'Hoe kan ik, hoe kunnen wij, nog effectiever en makkelijker werken?' En dat is ook nodig. Maar houden we nog wel voor ogen welk effect onze keuzes hebben op de klant? Zijn we ons nog wel bewust welke reis onze klanten doormaken? Weet je hoe je hier op in kunt spelen om blijvende klanten te creëren met daardoor ook een hoger bestedingsbudget? Je klantbeleving on-point krijgen is de manier om je bedrijf een duurzame toekomst te geven.
Mijn naam is Elsa Schaddelee en als strategisch adviseur optimale klantbeleving & marketing, help ik solopreneurs en MKB bedrijven om hun klantbeleving te optimaliseren. Zowel voor als na een aankoop.
lees meer
Ondernemen is voor jou een keuze voor de lange termijn. Je hebt grote ambities, omdat je wéét dat het anders kan. Of je nou in loondienst of als consultant hebt gewerkt; je weet met heel je hart: dit is het moment om jouw expertise om te zetten in een onderneming. Impact maken zoals jíj weet en met heel je hart gelooft dat het ook kan.
Maar hoe vertaal je alles wat je zo sterk in je hart voelt en weet, in een sterk strategisch fundament? Hoe zorg je dat je een duurzaam plan ontwikkelt, waarin je de klant voorop zet en waar winst een gevolg van is?
Voor jou ben ik er.
vertel meer
Jullie zijn enorm snel gegroeid en dat is zowel een zegen als een vloek. Waar het bedrijf voorheen een goede klantbeleving van nature ademde, merk je dat jullie nu - met de groei van het bedrijf - de klant eigenlijk een beetje uit het oog verloren zijn. Natuurlijk; jullie product of dienst verkoopt nog steeds. Maar wat leeft er bij de klanten? Hoe kunnen jullie nóg relevanter zijn? Waar kan je op verbeteren? Zit dat in de marketing, merkbeleving, in het on-boarding proces, in de service of in het off-boardings proces? Je wilt relevant blijven voor je klant, en daarvoor is het tijd om met elkaar weer écht te investeren en je bedrijf te bekijken door de ogen van de klant.
Wil je weten hoe ik hierbij kan helpen?
Klantbeleving Optimalisatie is doelgericht, vanuit het hart van de organisatie en met zowel de klant áls de gewenste bedrijfsgroei voor ogen.
Klanten zijn emotionele wezens. Of je het nou wilt of niet, maar we zijn allemaal mens. Mensen kopen op basis van emotie. Ook als we zeggen dat niet te doen. ;) Pas ná een besluit gaan we het met ons rationele brein verantwoorden.
Zolang je dit als bedrijf niet oppakt en verwerkt in de manier waarop je je klantbeleving vormgeeft (zowel voor als na een aankoop), laat je omzet en potentiële loyale klanten liggen.
Een goede klantbeleving bestaat niet alleen uit rationele en fysiek interactie. Juist wanneer je het emotionele, onderbewuste en psychologische vlak weet aan te spreken, ga je daadwerkelijk een verandering zien met als resultaat: meer, betere en blijvende klanten.
Met veel ervaring in zowel online als offline marketing, kijk ik niet alleen mee naar de klantbeleving na aankoop, maar ook naar alles wat we naar buiten communiceren om nieuwe klanten aan te trekken. Zodat de klantbeleving die we voor ogen hebben voor een klant vanaf de eerste interactie met het bedrijf in lijn is met de boodschap die we willen overbrengen.
strategisch, toekomstgericht en oog voor de mens
Als er iets is waar mijn hart sneller van gaat kloppen, dan zijn dat organisaties en bedrijven die ook daadwerkelijk doen wat ze beloven en mij als klant daarmee echt zien. Integriteit wordt ook bij bedrijven steeds belangrijker. Zeg je het een en doe je het ander? Klanten prikken daar steeds sneller doorheen.
In de afgelopen 11 jaar als ondernemer heb ik diverse kwaliteiten mogen ontwikkelen, waardoor ik inmiddels een brede kijk heb op het gebied van klantbeleving en marketing. Een combinatie die maakt dat ik snel zie waar organisaties en bedrijven kansen laten liggen om hun klant zo goed mogelijk te dienen.
“Elsa heeft de strategie rondom de lancering van een nieuw product voor ons begeleid op gebied van online marketing. Haar adviezen waren secuur en grondig. Dat gaf een aangename sturing in een voor ons nieuw proces. Ze doorzag de vragen achter de vragen, ze was goed voorbereid voor brainstorms en andere meetings en ze denkt groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen. Daarnaast werkten we met Elsa samen in een prettige en gezellige sfeer. De volgende keer schakelen we haar expertise graag weer opnieuw in."
"Elsa denkt altijd groter dan het project waarvoor ze wordt ingevlogen."
Elsa expertise is beyond measure en dat geeft enorm veel rust. Je voelt dat je ontwikkelt en dat Elsa je echt verder kan en gaat helpen. De combinatie van haar expertise, kwaliteit van binding met de klant en de enorme dosis humor die erbij komt kijken (want geen enkele sessie is saai), maakt haar een geweldige professional en een onwijs tof persoon om mee te werken.
"Vanaf moment één had ik gelijk door dat Elsa precies weet waar zij het over heeft."
Enkele maanden geleden hebben wij Elsa ingeschakeld voor een belangrijke stap in ons bedrijf. Van een 'gewoon' installatiebedrijf maakten wij de stap naar een installatiebedrijf met een focus op duurzame installaties. Samen met Elsa zijn wij het avontuur aangegaan en hebben we deze mooie switch gemaakt. En wat een voorrecht om dit samen met Elsa te mogen doen!
"Elsa is een echte allrounder met een bak ervaring in diverse vakgebieden. Zó fijn in een complex proces als dit!"
ontdek meer →
Willen jullie aan de slag met klantgericht ondernemen en ontdekken hoe jullie de klantbeleving kunnen optimaliseren? Ik vertel graag meer over wat ik daarin kan betekenen.