Podcast

25: Een carrière samen met God, met Sifra Denneboom

Aangenaam!

Vanuit mijn passie voor klantbeleving, neem ik je graag mee in een wereld waar groeiende resultaten en de klant voorop blijven zetten samen gaan.

Bekijk de gratis masterclass

bekijk direct

Strategie bepaald je koers

TOp categories

Klantbeleving is nauw verbonden met marketing

Een blik achter de schermen

Hoe je écht verschil maakt

Al 12 jaar is Sifra Denneboom een christelijke ondernemer. En niet zomaar een, deze vrouw heeft een sterke relatie met God – ze betrekt Hem bij elke beslissing die ze neemt. En daar is ze ook nog eens heel open over.

Sifra Denneboom start in 2009 als ondernemer en in 2013 neemt ze het bedrijf Nieuw Leven Kraamzorg over. In 2020 komt daar Blessed Business bij, waar Sifra als christelijke coach vrouwelijke ondernemers en leidinggevenden aanmoedigt om stappen met God te zetten. Iets wat ze zelf ook met volle overtuiging doet.

Stabiel ondernemen dankzij God
Sifra: ‘Ik ben opgevoed met het idee, volg een opleiding, zorg voor stabiliteit. In het ondernemerschap heb je die stabiliteit lang niet altijd. Dat vond ik spannend toen ik net begon. Daarom besloot ik 12 jaar geleden ook echt te ondernemen met God. Hij geeft mij de zekerheid die ik zelf niet kan geven en die anderen mij ook niet kunnen geven. Mensen hebben toch altijd een eigen agenda of verlangen naar een status. Hij niet.’

Al 12 jaar gaat Sifra bij elke beslissing rondom haar bedrijven naar God. Sifra: ‘Ik vraag Hem of Hij mij wil vertellen wat ik moet doen en wanneer. Dat betekent dat ik nu niet meer ’s nachts wakker lig omdat ik zelf beslissingen moet nemen, ik overleg alles met Hem, de hele dag door. Hij zit naast me in de auto onderweg naar meetings, ik zit soms bijna letterlijk bij Hem op schoot als ik het moeilijk heb. Zijn invloed op mijn ondernemersreis is allesbepalend.’ 

Als leidinggevende ondernemer moet Sifra soms afstand nemen van mensen, door ontslag of door de keuze van de werknemer zelf. Sifra: ‘Als ik het moeilijk vind, zeg ik op die momenten tegen God: “Oké God, ik vind het heel jammer, maar als het volgens u tijd is voor hun om te gaan…” Ik ga er op die momenten vanuit dat ik het zaadje wat ik van God bij hen moest planten al heb geplant.’

Een openbare relatie met God
Sifra heeft niet alleen een sterke relatie met God, ze is daar ook nog eens heel open over. Sifra: ‘Voor mij is dat heel belangrijk. Ik communiceer altijd dat ik een christelijke ondernemer ben, zodat ik ongemakkelijke situaties voorkom. Iedereen weet dat ik christen ben, drie keer per week naar de kerk ga en graag over God praat. Dat is gewoon zo, dat ben ik. Als ik niet zo open zou zijn over mijn identiteit, over wie ik ben, zou ik mezelf verloochenen en Hem tekort doen. Daarbij opent het ook deuren, het brengt je op plekken… Als ik bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken heb, vermeld ik tijdens het tweede gesprek dat ik christen ben, waarbij ik vraag of het een probleem is voor de sollicitant. De reacties vind ik altijd bijzonder. Sommigen vertellen dat ze ook christen zijn, sommige moslima’s zeggen dat ze het tof vinden dat ik daar zo open in ben en bij niet-christenen heb ik een zaadje geplant. Mochten ze ooit in een lastige situatie terecht komen, dan vragen ze me hopelijk om een gebed. Dat is eerder gebeurd.’

Wil je ook meer stappen zetten met God in je carrière? Sifra deelt een paar tips:
– ‘Mensen hebben altijd een eigen agenda. Jij, ik, we zijn allemaal op zoek naar een status of bevestiging. God niet. Ga naar Hem met je zorgen, of met belangrijke beslissingen die je moet nemen.’
– ‘Heb je het moeilijk en lijkt de hemel te zwijgen? Omring jezelf met mensen waardoorheen God makkelijk kan spreken. Leg je problemen voor aan een goede vriendin met een krachtig gebedsleven, praat met je voorganger, luister naar een preek via YouTube, of een preek van je eigen gemeente. Praat met mensen uit je eigen gemeente. Zo kunnen Zijn woorden je makkelijker bereiken.’
– ‘Wil je meer openheid in je bedrijf? Ik ben heel open over mijn geloof. Ik communiceer meteen naar anderen dat ik christen ben, zodat ik ongemakkelijke situaties voorkom.’
– ‘Kijk hoe je zaadjes op deze plek, op dit moment kunt planten bij anderen, via je onderneming of je functie.’


Wil je meer weten over Sifra’s werk als christelijke coach, over haar keuzes als christelijke ondernemer of over haar relatie met God en ben je benieuwd naar het hele gesprek dat Elsa Schaddelee en Sifra hierover voerden? Beluister podcast 25, Een carrière samen met God, via iTunes, Spotify of beluister hem hieronder.

AUDIO KEY MOMENTS

01.26: Ondernemen is spannend door onzekerheid, hoe neem je die spanning weg?
02.05: Hoe kan je openheid creëren over je geloof richting werknemers?
03.19: Welke rol speelt God in Sifra’s carrière?
04.42: Als de hemel stil lijkt maakt Sifra vaker tijd vrij om Hem op te zoeken
07.25: Hoe kun je God horen en dichterbij Hem leven als je het moeilijk of druk hebt?
11.20: Wat is knieënlogie? En hoe kan Sifra haar problemen bij Hem neerleggen i.p.v. zelf wakker te liggen?
13.28: Waarom geeft Sifra een christelijk cadeau in het kerstpakket?
14.00: Bidden voor niet-christelijke collega’s
15.32: Sifra’s missie is om vrouwelijke ondernemers en leidinggevenden te helpen om open te zijn over hun geloof, juist op de plek waar ze nu zijn, in hun bedrijf.
19.00: Sifra wil Gods licht laten schijnen op huidige businessmodellen en principes. Hoeveel van de Bijbelse principes zijn vertaald door tegenwoordige business goeroes en hoe kunnen we teruggrijpen naar de Bijbel, naar hoe God het bedoeld heeft?
21.17: Sifra schrijft een boek over liefde zoals God liefde bedoeld heeft. Waarom?

Foto Sifra: StudioPhylicia

+ show Comments

- Hide Comments

add a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Als er iets is waar mijn hart sneller van gaat kloppen, dan zijn dat organisaties en bedrijven die ook daadwerkelijk doen wat ze beloven en mij als klant daarmee echt zien. Integriteit wordt ook bij bedrijven steeds belangrijker. Zeg je het een en doe je het ander? Klanten prikken daar steeds sneller doorheen. 

In de afgelopen 11 jaar als ondernemer heb ik diverse kwaliteiten mogen ontwikkelen, waardoor ik inmiddels een brede kijk heb op het gebied van klantbeleving en marketing. Daarnaast is leiderschap een persoonlijke passie van mij, wat je in zekere mate zal kunnen proeven in de manier waarop ik graag samenwerk met mijn klanten. 

ondek meer

© ElsaSchaddelee 2023. All rights reserved. | Legal

@ElsaSchaddelee

Doelgericht de merk- & klantbeleving en de marketing opzetten of optimaliseren. We werken samen vanuit het hart van de organisatie en continu met de klant voor ogen.

De foto's op deze website zijn gemaakt door Studio Lin Maakt

home

Strategie & advies

uitvoering

over

cases

contact

Elsa Schaddelee

kennismaken